maandag 27 april 2020

Update

Het is alweer een tijd geleden dat ik iets op mijn blog schreef. We zitten nog steeds met de Corona maatregelen, die inmiddels ook aangescherpt zijn. Dus we kunnen helaas ons normale werk nog niet doen. Ik vind dat nog steeds erg jammer en bij tijden verlang ik er echt naar om weer ons programma op te pakken. Wel probeer ik mijn tijd goed te gebruiken en kan ik meer tijd besteden aan dingen waar ik voorheen minder aan toen kwam. 

Portuguese les
Mijn Portuguese lessen zijn inmiddels begonnen! Online. Ik ga dus niet twee keer in de week naar de universiteit, maar twee keer in de week kom in online samen met mijn leerkracht en klasgenoten en krijgen we onze lessen. Ik heb alle tijd om aan het huiswerk en de opdrachten te werken en daar geniet ik ook van. Ik zie dat ik nu ook echt sprongen maak en daar ben ik erg blij mee! 

Situatie in Brazilië
Inmiddels hebben we hier in Brazilië 58.000 geregistreerde corona-besmettingen en meer dan 4000 doden. Misschien hebben jullie al wel het één en ander gelezen of gehoord op het Nederlandse nieuws. Zo niet, en mocht je geïnteresseerd zijn in de politieke situatie, zie dan de 2 onderstaande linken. Bidden jullie mee voor de overheid hier in Brazilië? We kunnen er van alles van vinden en zeggen, maar ik denk dat het beter is om de aanwijzing van Paulus op volgen aan Timoteüs: 

''Bid voor alle koningen en gezagdragers, opdat we rustig en ongestoord kunnen leven, in alle vroomheid en waardigheid.'' 1 Tim. 2:2

https://nos.nl/artikel/2331622-politieke-crisis-in-brazilie-minister-justitie-stapt-op-na-ruzie-met-bolsonaro.html

https://nos.nl/artikel/2331826-het-griepje-dat-de-braziliaanse-president-dreigt-te-vellen.html

Spoorloos
Graag wil ik jullie wijzen op een aflevering van het Nederlandse programma Spoorloos. Afgelopen week was er een aflevering waar Rodrigo & Natasha opzoek gaan naar hun familie in Belo Horizonte. Deze aflevering laat, naar mijn idee, een goed beeld zien van hoe de situatie hier soms is en hoe mensen kunnen opgroeien. Als je zin en tijd hebt is het wat mij betreft echt een aanrader om een beter beeld te krijgen van de achtergrond van de mensen waar wij mee werken. Natuurlijk is elk persoon en elk verhaal van een persoon uniek, maar zulke soort situaties komen wij ook tegen. Zie de link hieronder:

https://www.npostart.nl/spoorloos/20-04-2020/KN_1713026

Geen opmerkingen:

Een reactie posten