vrijdag 5 oktober 2018

Braziliaanse taart, rijst, bonen en gehaktballen!

Wat een combinatie zul je misschien denken. En ja het is ook een wat vreemde combinatie ;-) Maar ze hebben een overeenkomst. Afgelopen dinsdag moest er een taart gebakken worden. Een van de meiden die op straat woont was jarig geweest. En ze hebben hier de gewoonte, dat als het team de straat op gaat, en ze weten dat er iemand jarig is geweest, ze taart meebrengen en er een feestje van maken. Maar mocht het nu zo zijn, dat diegene die altijd de taart bakt voor een aantal weken weg is. De vraag kwam dus, kun jij een taart bakken? Natuurlijk, ik kan best een taart bakken. Maar een Braziliaanse taart? Zoals zij hem graag zouden hebben... Samen met Rebecca (zij komt ook uit Nederland) durfden we het wel aan, zij had haar laatste cake gebakken toen ze 8 was, dat zou dus wel goed komen ;-). Een receptje opgezocht en bakken maar. We hoopten maar dat het goed uit zou pakken, met een gasoven die moeilijk te reguleren is weet je het maar nooit... en we wilden natuurlijk niet onder doen aan de Braziliaanse taart die iedereen lekker vindt. Nog even een topping in elkaar geflanst en dan maar hopen dat het zou smaken. In Brazilië zeggen ze dat als een vrouw kan koken en een lekkere taart kan bakken ze klaar is om te trouwen, dus eens kijken of we al aan die eis zouden voldoen ;-) De taart kwam in ieder geval goed uit de oven en later op de avond mocht blijken dat hij ook erg in de smaak viel! We zijn er dus klaar voor om te ...trouwen... nou ik zou zeggen, ik ben er klaar voor om mijn volgende Braziliaanse taart te bakken, daar hou ik het voorlopig maar bij. 

De taart

Rebecca links en de jarige in het midden.



De volgende dag werden mijn volgende kookkunsten getest. Natuurlijk weet ik dat ik best kan koken, maar voldoet het aan de Braziliaanse eisen? Maar goed voor alles een eerste keer. Rijst en bonen, daar kun je niet onderuit! Dit is een vaste prik elke dag. Voor het vlees en een bijgerecht is wat meer vrijheid. Ik heb dus maar even instructie gevraagd over hoe ze hier de rijst en de bonen graag eten en hoe je dat het beste klaar kunt maken. Gelukkig viel dit ook in de smaak en mag ik volgende week weer koken. Rijst, bonen en gehaktballen dat is het geworden en nog wat aardappelen en paprika uit de oven. Deze twee testen heb ik dus doorstaan en daarmee bewezen dat ik er klaar voor ben ;-)

Bonen en gehaktballen

De rijst





Geen opmerkingen:

Een reactie posten