woensdag 12 juli 2023

DTS in gebarentaal!

De DTS (Discipel Training School) is begonnen, de eerste DTS in Brazilië in gebarentaal! De groep bestaat uit horenden, doven en een doofblinde. Geú leidt deze school samen met twee anderen. Het plan is om naar Nederland en Zweden te gaan voor de praktijk fase. Geú zal niet de heel praktijk fase meegaan, maar het team twee weken bezoeken om te kijken hoe het met het team gaat en ze te ondersteunen waar nodig. Waarom naar Nederland en Zweden? De Jeugd met een Opdracht basis hier in Belo Horizonte is opgericht door Nederlanders. Na bijna 25 jaar zendingswerk hier in Belo Horizonte heeft dit team het op het hart om juist Nederland te zegenen, met dat wat God met hen gedeeld heeft. Het is nog wel een uitdaging omdat, zeker voor Brazilianen, de kosten voor deze reis hoog zijn, een uitdaging die dit team graag aangaat. Soms denken wij als Nederlanders dat zendingswerk alleen nodig is in ontwikkelingslanden. Maar wat is zending eigenlijk? Zending is het verspreiden van het geloof. Zien ook wij niet, dat juist, de laatste 25 jaar, de kerk in Nederland wel een opleving kan gebruiken?

Hier een stukje wat Geú op socail media deelde na de eerste week van de DTS:

Ik heb nog steeds niet alles verwerkt wat deze eerste week 
van de DTS ons heeft gebracht. Het is een voorrecht om deel
uit te maken van wat God wil voor doven.
.
Ik heb lesgegeven over geestelijke discipline. Wat een vreugde
en uitdaging mijn vrienden 😄 maar ik heb opnieuw Gods
goedheid en barmhartigheid ervaren.
.
Ik wil meer delen over deze tijd, zodat je kunt zien wat God
aan het doen is.
.
Blijf het touw vasthouden en missies ondersteunen, vooral in
gebed. Werken met onbereikte mensen is een spirituele strijd.
.
Hier wil ik mijn vriendin @vanialibras speciaal bedanken,
omdat zij mij hielp in het begin van het leren van gebarentaal
en me nog steeds blijft inspireren, zoals ze altijd zegt:
"We gaan, we gaan in gebarentaal".
.
Dank ook aan mijn vrienden @keesvdhoeven @vickvdhoeven
voor het vertrouwen en de ruimte voor ons om samen naar
God te luisteren en dit alles in gang te zetten. Wij zijn echt gek, haha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten